Pages

Tuesday, September 13, 2011

Atok

Pernah tak korang rasa yang korang rindu kat someone ni terlalu banyak sangat sampai hati ni sakit sangat teramat sangat sebab tak boleh jumpa?

Aku mengalami kesakitan tu sekarang. Aku terlalu rindu atok. Terlalu yang teramat sangat. Allah je tau kesakitan aku alami. Walaupun dalam kesibukan nak kawin, aku selalu hilang fokus nak kawin. Sampai baju nikah aku tak tempah lagi. Aku sayang atok aku sgt sgt.

Aku duduk dengan atok sejak dari kecil. Lepas arwah nenek meninggal, emak ambil keputusan untuk pindah duduk dengan atok. Sebab kesian kat atok sorang kat rumah, siapa yang nak urus makan minum atok. Aku membesar depan mata atok. Bercinta depan mata atok.

Pernah tahun lepas atok ada cakap dengan kak long suruh aku kawin sebab Din selalu ambik depan umah. Tapi masa tu aku tak bersedia lagi. Aku menangis masa atok cakap tu. Padahal atok cakap je pon, bukan paksa kawin. Duh! Tapi ini semua urusan Allah swt. Awal tahun 2011 aku dirisik oleh family Din & kami pon bertunang on the spot. Atok suka sangat masa tu. Comel sangat dia senyum.

Preparation untuk pertunangan kami sangat simple sebab kak long & adik takda bersama. Kak long kat Glasgow adik pulak kat Batu Pahat. Atok lah yang gigih siapkan tepak sirih. Gigih aku naik motor mencari sirih , kapur & gambir.

Tinggal gambar dan kenangan.

Tinggal sorang.

Aku sedih. Perit nak hadapi ni.

No comments: